Aktualności

Nowoczesne formy rekrutacji to już nie nowość, to standard. Sprawdź 8 sposobów na rekrutację z wykorzystaniem SocialMedia!

14 Marca 2019

Nowe technologie to dla nas codzienność, dlaczego zatem nie przenieść ich do świata HR? Na takie pytanie odpowiada sobie pewnie nie jeden rekruter, który jest już znudzony tradycyjnymi i przestarzałymi metodami rekrutacji. Dlaczego tak się dzieje? Stare metody nie trafiają do kandydatów, ich mentalność na przestrzeni ostatnich lat diametralnie się zmieniła. Powszechny, a jeszcze nadal obecny rynek pracownika, inne wymagania, inne środki przekazu to wszystko sprawia, że kandydaci oczekują ofert pracy, które będą ciekawe, a przede wszystkim dostępne w mediach, z których korzystają  na co dzień.
Gdzie kandydaci spędzają najwięcej wolnego czasu? Oczywiście, że w mediach społecznościowych. Dlatego właśnie tam musimy szukać naszych kandydatów i pokazywać im, że jesteśmy idealnym pracodawcom. Rekrutacja w SocialMedia to długofalowa strategia, która wymaga od nas innowacyjnych sposobów i pomysłów  na to jak dotrzeć do właściwego kandydata.
Na pomoc przychodzą nam takie serwisy jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy GoldenLine. Dziś już nie trzeba udowadniać, że każda firma niezależnie od działalności powinna posiadać tam swoje profile, dlatego skupimy się na tym co możemy dzięki nim osiągnąć. Najważniejszym elementem jest stały kontakt z odbiorcami. To właśnie tutaj budujemy nasz wizerunek oraz możemy zapracować na miano zaufanego  i atrakcyjnego pracodawcy. Musimy czerpać garściami z tego jakie możliwości dają nam SocialMedia. Nie wystarczy zatem tylko „być”. Dlatego publikujmy, szerujmy, dodawajmy ciekawe video i wartościowe treści. Pokażmy naszym użytkownikom, że naprawdę warto do nas zaglądać, czytać i śledzić nasze ruchu w internecie.   
How

Jak działać i rekrutować w SicialMedia:

1. Aktywnie prowadź profil firmowy.
2. Pokazuj firmę i pracowników, którzy będą ambasadorami marki.
3. Udostępniaj ciekawe artykuły i eksperckie wypowiedzi.
4. Udzielaj się w grupach dyskusyjnych i publikuj tam ogłoszenia o pracę (o ile regulamin grupy tego nie zabrania).
5. Prowadź dialog z użytkownikami i odpowiadaj na ich wszystkie wiadomości.
6. Publikuj oferty pracy na swoim profilu.
7. Korzystaj z reklam, aby dotrzeć do właściwych kandydatów.
8. Twórz angażujące treść i konkursy. 

 

Zobacz jak FallWork radzi sobie w SocialMedia i odwiedź nasz profil na facebooku:

https://bit.ly/2F0IciP

Pozdrawiamy zespół FallWork

 Powrót do listy aktualności